Totalul afișărilor de pagină

vineri, 30 mai 2014

O lecție de istorie din istoria care nu se învață la școală

Am fost invitat miercurea aceasta la Școala Gimnazială nr. 10 Marin Preda din Pitești pentru a face o prezentare pe o temă de istorie recentă – Haiducii Muscelului din Nucșoara. Domnul director Simion Romulus mi-a pus la dispoziție o sală de clasă dotată cu un televizor și un laptop și m-a lăsat să îmi instalez și eu ,,recuzita’’. Numai că, dacă e să nu meargă ceva, nu merge și pace ! Mai precis, pptx meu nu a fost citit de laptopul școlii, iar laptopul meu nu avea ieșire HDMI pentru a se cupla la televizor. Am apelat la băieții buni la info pentru a descărca de pe net programul, dar nici aceștia nu au reușit decât să scoată un trial ce mă lăsa să văd trei slide-uri. Așa că, a trebuit să improvizez de la un capăt la altul și, sper că am reușit totuși să fac înțelese ideile de bază ale acestei lupte deznădăjduite și eroice duse de băieții de la Nucșoara. M-am folosit de fotografii, de texte si de micile secvențe video. Elevii de clasa a VIII-a au ascultat cu atenție, cel puțin o mare parte a lor, lecție s-a prelungit cu mai bine de 20 de minute și, din păcate, nu am mai avut timp și de întrebări din partea lor. Astfel că, partea de feed-back nu a ieșit așa cum sperasem eu.









Fiind prima oară când ies în afara școlii mele cu această prezentare și având în vedere că partea tehnică m-a lăsat baltă, cum se spune, eu mă declar mulțumit de cum a ieșit această lecție mai deosebită. A participat și doamna profesoară Aurora Brebuleț, cunoscută (am observat) ca doamna de orgami și laudele aduse de dânsa au însemnat pentru mine o confirmare a faptului că a fost o reușită. Dumneaei a venit împreună  cu două eleve pasionate de istorie, ceea ce mie personal mi-a plăcut mult, fiindcă și eu aș face la fel dacă ar fi să particip la o acțiune de acest gen. Acum aștept să mai merg și la alte școli ori licee, fiindca eu cred că e imperios necesar ca elevii noștri buni să afle că au existat acum 6-7 decenii niște băieți hotărâți, verticali, curajoși care au dat o lecție de demnitate, luptând pentru țară, credință și rege. Iar aceștia, fie un Arsenescu, un Arnăuțoiu, un Mihalache, un Dabija, un Ogoranu, un Marinescu, ne pot servi și azi de modele și ne pot face să prețuim în alt fel libertatea pe care azi o avem și pentru care ei și-au dat viața.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu